Vroegtijdig klaarkomen is een bekend probleem bij mannen. 10% heeft hier chronisch last van. De oorzaak kan liggen bij het feit dat er vroeger te vaak gemasturbeerd is en de man gewend is geraakt aan het snel reageren op prikkels. Maar ook een gevoelige penis kan tot de mogelijkheden behoren. Daarnaast kan het liggen aan een verstoring in de hersenen. Gelukkig zijn er een aantal ‘oefeningen’ die je hierbij helpen het onder controle te krijgen.

Je ademhaling onder controle houden bij uitstellen zaadlozing

Een van de belangrijkste dingen die je kunt doen bij het klaarkomen uitstellen is het onder controle houden van je ademhaling. Wanneer je voelt dat je bijna je orgasme krijgt is het zaak dat je je probeert te ontspannen en 5 seconden diep inademt en 5 seconden uitademt. Voor optimaal resultaat kan je tussendoor stoppen. Het trainen van je bekkenbodemspieren kan ook een goede oplossing zijn, maar dit vergt wel enige oefening. Je kunt hierbij gebruik maken van speciale kegels, maar het eerst proberen met alleen ademhaling is een betere optie. Iets wat je samen kunt doen om het klaarkomen uit te stellen is de knijpoefening. Misschien wel een van de meest effectieve oefeningen om je zaadlozing uit te stellen. Tijdens het stoppen knijp jij of je partner met je duim en wijsvinger op de schacht van de penis. Hierdoor wordt hij minder hard en neemt de kans op ejaculatie ook af. Dit kan je zo vaak herhalen als je zelf wil, en hiermee kan je dus ook zo lang doorgaan als je zelf wil. Waar je precies moet drukken en voor hoelang verschilt per man, dat is dus gewoon een kwestie van uitproberen. Als dit niet werkt kan je ook proberen te denken aan dingen die je juist totaal niet opgewonden maken, zoals je oma ;-). De vraag is dan alleen of je wel geniet van de seks, en dat is het belangrijkste.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *